تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اهمیت حمایت از جوانان نخبه و تحصیل کرده، از اختصاص بخشی از سود شرکت‌های اقتصادی آستان قدس به‌منظور تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

اختصاص بخشی از سود فعالیت‌های اقتصادی آستان قدس برای تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی در گردهمایی و نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش بینان که به میزبانی شرکت صنایع پیشرفته رضوی در مشهد برگزار شد، به اهمیت تولید دانش‌بنیان در رشد اقتصادی و تعالی کشور اشاره و ابراز کرد: اینکه نخبگان و استعدادهای درخشان کشور در شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید فناورانه تلاش می‌کنند و در برابر سختی‌ها و موانع فراوانی که پیش روی آن‌هاست، ایستادگی و به کشور و ملت خود خدمت می‌کنند، موجب مسرت است.
وی رشد، تعالی و استقلال جامعه را تنها در سایه کار و کوشش معرفی و عنوان کرد: فعالان عرصه تولید، اشتغال و اقتصاد دانش‌بنیان به هر میزان که در جهت کاهش وابستگی به خارج و استقلال اقتصادی کشور تلاش کنند، به همان میزان نزد پروردگار متعال اجر و پاداش الهی کسب خواهند کرد.
تولیت آستان قدس رضوی افزود: ایستادگی در برابر دشمنان تنها در مرزها و میدان نبرد نیست؛ فعالان عرصه تولید و اشتغال، رزمندگان عرصه دفاع از کشور در برابر وابستگی اقتصادی هستند.
وی تصریح: آستان قدس رضوی برای تقویت و بسط اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه شرکت‌های علمی در راستای کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی هرآنچه در توان داشته باشد انجام خواهد داد و حمایت از شرکت‎های دانش بنیان را وظیفه خود می‌داند و به دور از نگاه سودجویانه و کاسب کارانه به آن‌ها کمک خواهد کرد؛ زیرا حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان خدمت به استقلال، عزت و نسل‌های آینده کشور است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی در همین رابطه گفت: آستان قدس درصدی از سودی شرکت‌های اقتصادی خود را به تقویت شرکت‌های دانش بنیان اختصاص خواهد داد.

«جدایی دین و دانش» توطئه استعمار است
تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش دشمن برای القای تفکر «جدایی دین و دانش» اشاره و عنوان کرد: همواره استعمارگران و دشمنان درصدد بودند تا ساحت دین، عبادت و معنویت را از ساحت اقتصاد، دانش و فنّاوری جدا کنند؛ دشمن سال‌ها تلاش و مبارزه فکری کرده است تا مردم دین را از علم جدا بدانند و در نتیجه راه برای حضور استعمارگران هموار شود.
وی اضافه کرد: بسیاری از عقب‌افتادگی‌های علمی مسلمانان نتیجه القای همین تفکر جدایی دین و دانش است، حال اینکه در گذشته جوامع اسلامی کانون علم و دانش بوده اند.

تلاش برای حفظ استقلال اقتصادی کشور عبادت است
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خدمت به خلق عبادت است، به ارزش و قداست کار و تلاش در فرهنگ اسلامی اشاره و اظهار کرد: تمامی حضرات معصومین(ع) در کنار مسئولیت سنگین هدایت بشر، به امر کار و تلاش برای آبادانی دنیا و نشان دادن الگویی برای پویایی و کمال جامعه اهتمام داشتند.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه عبادت شئون مختلفی دارد که کار و تلاش برای حفظ استقلال اقتصادی کشور یکی از آن‌هاست، بر لزوم حمایت از تولید داخلی تأکید و تصریح کرد: حمایت و خرید کالای داخلی بسیار مهم و حائز اهمیت است و برکات قابل توجهی دارد، اما اگر تولید کننده ای کالای غیر مرغوب تولید کند، در واقع به دشمن برای تشویق مردم به خرید کالاهای خارجی کمک کرده است.
وی ضمن ارج نهادن به تلاش واردکنندگانی که مواد و کالاهای ضروری و موردنیاز را به کشور وارد می‌کنند، گفت: متأسفانه برخی واردات نامناسب مانع از شکل گرفتن تولید داخلی و سبب افزایش ریسک سرمایه‌گذاری و فرار سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان از برخی بازارها شده است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی در همچنین در این مراسم حادثه تلخ قطار مسافربری مشهد به یزد را تسلیت گفت و اظهار کرد: برای جان‌باختگان این حادثه غمبار رحمت، مغفرت و شفاعت حضرت رضا(ع) و برای مجروحان سلامتی، عافیت و صحت عاجل و برای بازماندگان و خانواده‎های داغدار جان‌باختگان پاداش الهی و صبر مسئلت می‌نمایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.